Thursday 1 March 2007

Tshwane 2007-03-01

En relativt seg vecka där inte allt för mycket spännande har hänt. Mest suttit och slösurfat på kontoret. Imorse var jag iväg till FabLab en vända och såg fler visitkortshållare tillverkas av kreativa ungdomar. De verkade ha goda förkunskaper i datoranvändande vilket gav dem en stor fördel i deras designande jämfört med tidigare grupper jag sett. Vid lunch flyttade jag över mina saker till mitt nya boende som är en betydlig förbättring mot hur jag bodde tidigare. Nu delar jag ett litet möblerat hus med en amerikanska vid namn Rebecka. Hon var hemma på lunch när jag flyttade in och hon verkar trevlig men vet att hennes tidigare sambo hade svårt för henne så får se hur det funkar men jag står nog ut en månad tills hon flyttar ut och nån ny flyttar in. För er som är lite nyfikna på var jag jobbar och vad som händer här på institutionen kan ni ta en titt på http://www.meraka.org.za som är en del av CSIR http://csir.co.za
Bedrivs en hel del intressant forskning här om jag får säga det själv. Igår spelade jag volleybollmatch med ett lag jag tränat med några gånger. Spelade inte direkt bländande men vårt lag vann i alla fall och jag tillhörde åtminstone inte en av de sämre i laget. Igår kväll följde jag Bollnäs väg ut ur slutspelet i bandy via P4:s webradio, surt att bandysäsongen är över men att SAIK skulle bli ett nummer för stort var väl ganska väntat. Har fortfaranade inte fått min lön och hoppas den kommer snart för det skulle vara gott med bil då jag är väldigt isolerad utan bil. Har t.ex. inte lyckats ta mig till en sportaffär för att införskaffa tennisracket än då det inte finns någon inom gångavstånd.

No comments: