Thursday 8 March 2007

Sportiga veckan 2007-03-08

Denna vecka har varit min sportigaste på mycket länge då jag i måndags spelade volleyboll och tennis, i tisdags spelade jag volleyboll och simmade, igår spelade jag tennis i tre timmar och strax ska jag ut och spela tennis igen. Känns skönt att ha kommit igång lite och kroppen och skallen verkar må bra av det, känner att all den energi som går åt till diverse atletiska övningar betalas igen med förnyade stärkta krafter efter varje natts sömn. I övrigt har jag denna vecka fått klartecken att institutionen jag jobbar åt kommer att betala min resa för att åka till en stor vetenskapsfestival i södra Sydafrika i slutet av månaden. Då det tydligen ska vara så vackert där övertalade hon som bokade min biljett att jag skulle stanna några dagar extra och se mig omkring lite. Ska bli riktigt roligt :-) Festivalen är i en stad som heter Grahamstown som inte ligger så långt från kusten, när festivalen är över kommer jag att hyra en bil och glida omkring längs kustområderna kring Port Elizabeth för att sedan flyga tillbaka från George. Idag på eftermiddagen hade jag en session med mina små IT-lärjUngar. Det var en aning kaotiskt då jag blev lämnad ensam större delen av tiden med dem och det var ett antal som var lite trötta på eftermiddagen och hellre strök runt och klottrade än att göra det jag ville de skulle göra. Kan inte vara lätt att vara lärare med mer än 30 elever i den åldern då jag har svårt att hålla koll på tolv. Som vanligt var det lite tekniskt strul men på det hela gick det ganska bra. Imorgon kommer en ny grupp så då blir det till att försöka göra små justeringar för att göra det mer intressant och lärorikt för eleverna. Blir nog till att spendera större delen av helgen med arbete då jag har ett par artiklar som behöver vara färdiga nästa vecka. Dessutom ligger jag lite efter med de online kurser jag tar från universitetet i Joensuu.

No comments: