Wednesday 14 March 2007

Sydafrika ger valuta för dina pengar!

Sydafrikanska randen har tappat 22% i förhållande till kronan sedan årsskiftet 05/06 så funderar du på att komma och hälsa på så tveka inte! http://www.e24.se/ego/0/http://www.e24.se/dynamiskt/reseekonomi/did_14809719.asp

Jag hoppas dock att den slutar tappa värde gentemot kronan då jag får betalt i Sydafrikanska Rand...

I övrigt inte så mycket nytt - Förra helgen utforkade jag nattlivet lite vilket verkar ha en hel del att erbjuda. Kändes dock väldigt obekvämt att vissa klubbar var svarta och andra vita med extremt få undantag och detta trots att de låg vägg i vägg med varandra och spelade samma typ av musik. Kan dock meddela att jag trivdes bäst på de svarta ställerna, där folk var mer sociala och kände mig inte som en inkräktare trots att jag kände mig väldigt vit.

Finns riktigt trevliga restauranger där förrätt, huvudrätt och dricka inte behöver kosta mer än en hundring. Blir nog mycket äta ute om jag nånsin skaffar bil.... Har fått lön nu men csn och andra utgifter gör att jag får nog vänta på nästa...

Mer tennis och volleyboll har det blivit och spelar strax volleyboll match med ett lag jag tränat med några gånger.

No comments: