Tuesday 29 May 2007

Nairobi 25:e-31:a


I Nairobi där jag haft några trevliga dagar. Sitter nu på konferensen eLearning Africa som attraherat ca. 1500 deltagare. Imorgon blir det min tur att hålla en presentation vilket känns lite nervöst då jag är dåligt förberedd.
Det är många som jag träffat på konferenser tidigare som letat sig hit så känner igen ett antal ansikten och däribland ett antal svenskar. Kom redan i fredags och hade tillfälle att ha lite ledigt över helgen. I fredags träffade jag tillsammans med min finska kollega Pasi en gammal Kidugala-kompis - Kat som var här för att träffa sin kenyanska pojkvän. Jag och Pasi utforskade nattlivet i Nairobi.
I lördags träffade jag några intressanta personer däribland ministern för Public Service. På kvällen mötte jag upp med Etienne och fick se syrrans nya kryp-in här i Nairobi. Spenderade natten där och har lånat bilen sedan dess. På söndagen Träffade jag Linda och Lorentz och deras lilla bussfrö Noa där bland annat kundvagnskarusell stod på programmet.
På eftermiddagen gick jag på fotbollslandskamp med Kat och Lorentz och såg Kenya förlora mot Nigeria. Det var dock en härlig stämning speciellt då allas stora idol Kanu kom in i andra halvlek.
Just nu talas det om möjligheterna att integrera blogg och wikis i undervisningen så jag ska försöka koncentrera mig på vad som sägs en stund.

Nu tillbaka i Pretoria och kan meddela att presentationen inför ett par hundra personer gick bra och att jag fick väldigt positiv respons och att många kom upp och ville ha en kopia av min presentation :-)

No comments: